I don”t want to be a member of a club that would accept me as a member

Gescheiden vrouwen herkennen elkaar op meters afstand. Ze kijken wat droef voor zich uit en hun haar is dof als stro. Geld voor de kapper kun je namelijk beter uitgeven aan leuke spullen van de Euroshopper. Gescheiden vrouwen verven de muren van hun kleine huisjes grijs en ze drinken mierzoete wijn uit veel te grote glazen. Omdat ik helemaal niet wil horen bij het leger gescheiden vrouwen met grijze muren heb ik mijn huis glanzend wit geschilderd met een azuurblauwe muur. Straks zit ik op mijn prachtige bank en luister ik naar vrolijke muziekjes. Ik verf mijn lippen rood en draag het mooiste ondergoed – dat niemand ziet. Wie mij ziet zou zich nog behoorlijk kunnen vergissen. Mijn uitgeefster was zo lief om mij vandaag de New Yorker te sturen, om te lezen op mijn mooie bank naast mijn azuurblauwe muur. Mijn moeder was zo lief om mij zes Charles and Ray Eames-stoeltjes cadeau te doen, voor als ik genoeg heb van op de bank de New Yorker te lezen. Mijn schoonzusje was zo lief om me mee te nemen naar het duurste hotel van de stad om mij te trakteren op cocktails. Pas toen ik thuis kwam realiseerde ik me dat ik opeens op de vierde verdieping woon. Al die trappen lopen als je net zevenentachtig cocktails op hebt is geen kattepis. Maar verder gaat het zo slecht nog niet.

2 Reacties op “I don”t want to be a member of a club that would accept me as a member

  1. goedzo! spuug ze in de bek! 🙂

Geef een reactie

