Wilt u billen?

‘Wilt u billen?’ vroeg de mevrouw van het restaurant. Mijn broer en ik keken haar aan. ‘Eh, ik bedoel pillen,’ zei de vrouw. We zeiden niets en wachtten net zo lang tot het juiste woord zou klinken. ‘Wilt u pinnen?’ probeerde ze nog een keer. We knikten.
Een maand later gingen we terug naar hetzelfde restaurant de hele tijd grinnikend en in afwachting van het moment waarop de serveerster weer zou vragen: ‘wilt u billen?’ Dat moment kwam dit keer niet. Maar voor ons maakte dat niet uit want op haar vraag of we wilden pinnen lagen wij al op de vloer van het lachen. ‘Ja hoor,’ riep mijn broer, ‘ik wil wel billen.’ Hij wierp haar zijn bankpasje toe en zei hikkend van de lach: ‘mijn bilcode is 4950.’ Wij vonden dat geloof ik grappiger dan de mevrouw van het restaurant.

Een Reactie op “Wilt u billen?

  1. Voortaan het asperge-ijs maar contant betalen…

Geef een reactie

