46

U kunt het niet zien, maar ik ben jarig vandaag. Ik heb mijzelf een gitaar cadeau gedaan. Dat doe ik altijd als ik 46 word. Ik zong mezelf vanochtend toe. Vrolijke verjaardagsliedjes in heel veel talen. Ik deed de begeleiding op de gitaar. Het was niet om aan te horen. De laatste keer dat ik speelde was toen ik dertien was. Mijn vader, die niets anders deed dan gitaar spelen, legde me met eindeloos geduld uit hoe ik de gitaar moest vasthouden – niet achterstevoren en ook niet ondersteboven… De snaren sneden in mijn vingers, de nagels aan mijn rechterhand wilden maar niet groeien. Soms sloeg ik zo hard op de gitaar dat die in tweeën brak. Ik vond gitaarspelen niet zo leuk. Maar vanochtend wel. En elke noot die mijn vader me bijbracht bleek gewoon nog ergens in mijn hoofd te zitten. Keurig opgeslagen tussen alle nutteloze kennis die ik sindsdien opdeed. U kunt het nog niet horen, maar er schuilt een virtuoos gitarist in mij. Over 54 jaar geef ik een huisconcert op mijn verjaardag.

5 Reacties op “46

  1. Over 54 jaar kom ik graag naar jou luisteren. Mag ik je nu voor vandaag een hele fijne dag toewensen?
    Gefeliciteerd en Proficiat.
    Zingen laat ik even achterwege. Al langer geleden vraagt men mij om alleen maar te neurien.
    Vrolijke groet

  2. lang zal ze leven,láng zal ze leven,láng zal ze leven…in de Gloria!!!!

    HOERAAAAAAAAAAA

  3. HARTELIJK GEFELICITEERD!!!!
    maar hoe jong word je dan wel??

Geef een reactie

