Wat schrijft u lekker veel

Drie maanden lang kon ik geen letter schrijven. Gelukkig dat een bevriende dichteres me geruststelde. ‘Het komt wel goed,’ zei ze lief, ‘aangezien jij uit schrijven bestaat.’ En op een dag begon ik zomaar weer met schrijven. Verhalen, blogs en brieven. Schrijven is eigenlijk heel makkelijk. Het enige wat je hoeft te doen is heel veel woorden achter elkaar te zetten, met soms een punt ertussen. Ik heb een boekje, het is groen, waar alle woorden in staan. Als je eenmaal weet dat dat boekje bestaat is schrijven helemaal een makkie. En toen ik eenmaal weer met schrijven begon, kreeg ik complimenten van alle kanten. ‘wat schrijft u lekker veel,’ schreef een lezer. Twee uitgevers dachten er helaas anders over. Ze begonnen heel zenuwachtig te worden omdat mijn boeken al in februari in de winkel moeten liggen en er nog geen zicht op boeken was. Boze mails en brieven kwamen mijn kant op. ‘Wat schrijft u toch weinig,’ sprak uitgever één. ‘Schrijft u überhaupt nog wel?’ vroeg uitgever twee. Ik schreef geen boeken en schreef ook niet terug. In plaats daarvan stuurde ik eindeloos veel e-mails naar iedereen in mijn adressenboek. ‘Waar haal je toch de tijd vandaan om zo veel te mailen?’ vroeg een aardige vrouw. Ik zei dat ik daar mijn handen niet voor omdraai. Aangezien ik uit schrijven besta. ‘Ik vind het knap,’ antwoordde ze me. Twee uitgevers dachten daar anders over. Maar wie weet dat ik binnenkort zomaar weer een boekje schrijf.

Een Reactie op “Wat schrijft u lekker veel

  1. Als jij dat wilt dan komen die boeken er van zelf.
    Laat ze maar even wachten, het worden vast bestsellers.
    Vriendelijke groet

Geef een reactie

