De ring van Antwerpen

Je wist een leuk terras aan de ring van Antwerpen. Ik vond het een grappige locatie. Het rook er naar uitlaatgas. Door het geluid van de auto’s kon ik niet horen wat je zei, maar ik deed alsof ik alles kon verstaan. We dronken wijn. Op de rand van mijn glas zat een laagje roet. Af en toe sprong je op en wees naar een auto die langsreed. Een kleine witte bestelwagen. Daarin reed een vrouw die je graag zag. Die vrouw deed niets anders dan de hele dag rondjes rijden over de ring van Antwerpen. Dan reed ze langs het terras aan de snelweg en soms zag ze jou dan, man die zij graag zag. We dronken nog meer wijn en keken naar het bestelwagentje dat rondjes reed over de ring. Liefde is heel belangrijk, zei je. Ik knikte. Grappig dat ik je nu opeens wel verstond. Het was de eerste keer dat ik een man zag die verliefd was op een vrouw die in een klein wit bestelwagentje rondjes reed over de snelweg. We verlieten het terras zonder te betalen. Jij ging nog even op het viaduct staan, een uurtje zwaaien. Ik zei dat ik er een stukje over zou schrijven. Dat vond je goed. Je las mijn blog toch niet.

2 Reacties op “De ring van Antwerpen

  1. Nu las ik je blog toch.
    De witte bestelwagen was eigenlijk een zwarte volvo. En ik zwaaide geen uur, maar dag in, dag uit, dag in, dag uit, … Voor de rest klopt alles. Je zou schrijfster moeten worden🙂
    Erg veel liefs, Do (waarover je blog natuurlijk helemaal NIET ging) kus

Geef een reactie

