Als ik een man was…

Als ik een man was zou ik op salsales gaan. Dan zou ik de enige man zijn met een heleboel eenzaam dansende vrouwen om me heen die daar alleen maar zijn om een man te vinden. En die man, die zou ik dan zijn. Als ik een man zou zijn zou ik dat eerder doen denk ik dan op Franse conversatieles gaan. Want op Franse conversatieles zitten alleen vrouwen van veertig die dromen over hun jonge dagen in Parijs toen ze alleen maar op een groen stoeltje in Parc Luxembourg hoefden te zitten om een schare Franse jongens om zich heen te vinden. Als ik een man was zou ik daar niet mee willen concurreren, met dat jeugdsentiment van vrouwen van veertig. Bovendien zou ik dan rare zinnetjes uit mijn hoofd moeten leren en woorden uitspreken als moissonneuses-batteuses (prachtwoord!). Als ik een man was zou ik dus nooit op Franse conversatieles gaan. En in die veronderstelling – ik ben een vrouw trouwens – schreef ik me in voor Franse les. Er zou geen man te zien zijn en daar had ik op het moment dat ik me inschreef, twee maanden geleden, heel erg veel zin in (in geen mannen zien). Maar vanavond bleek ik doodleuk de enige vrouw te zijn. Het is maar goed dat ik geen man ben, voor de variatie in de klas dan.

Geef een reactie

