Voor jou

Hoe had ik je over het hoofd kunnen zien? Nooit een stukje voor je geschreven op mijn blog terwijl je mijn meest dierbare vriend bent. Altijd al geweest ook. Zo lang als ik me kan herinneren. Had ik je al eens verteld dat ik van elke dag genoten heb van samen vrienden zijn? Om te vieren dat we vandaag precies een kwart eeuw vrienden zijn heb ik een mal gemaakt. Daarmee kan ik kleine replica’s van je maken. Die zet ik in een rijtje boven op mijn boekenkast, zoals zakenmannen die regelmatig met KLM vliegen kleine Delftsblauwe huisjes verzamelen en neerzetten. Ik zet ze ook in mijn studio, die kleine versies van jou. En als ik nog wat tijd over heb rijg ik er een ketting van. Als mensen dan vragen wat ik met zo veel plastic versies van jou aan moet, dan glimlach ik. Dat is niet echt uit te leggen. Niet eens aan jou. Jij die denkt dat ik altijd overal een grapje van maak. Maar grapjes maak ik alleen om te lachen. Te lachen om niet te huilen.

10cc

3 Reacties op “Voor jou

  1. oeps!! Als het is voor wie ik dénk dat het is, moet ik even heel snel aan grappige dingen gaan denken; te lachen om niet te huilen.
    zoen!!

  2. zijn er nog doperwtjes???

Geef een reactie

