Henk

Ik kan heel vrolijk worden van de naam Henk. Waarom dat is weet ik niet. Het is niet dat ik iemand ken die zo heet. En de enige die ik kende die wel zo heette, liet voor heel veel geld zijn naam veranderen en heet nu Harry. Wat ongeveer hetzelfde is als Henk, maar dan minder grappig. Soms, als ik het heel druk heb, zoek ik op internet naar plaatjes van mensen die Henk heten. Henken lachen bijna altijd. Uiteraard heb ik er ook een studie van gemaakt. Zo zijn de meeste Henken tussen 1947 en 1972 geboren. Vorig jaar waren er 5935 Henken in Nederland. Plus nog achtenvijftig vrouwen die Henk heten (!). In totaal heeft 1,4% van de Nederlandse mannen Henk, als eerste of tweede naam. De kans dat je Henk heet is dus meer dan 1 op 100. De eerste Henk werd in 1908 geboren. In het topjaar 1962 werden er bijna tweehonderd Henken geboren. Vorig jaar waren dat er nog maar zestien. Tot zover. Het is verbazend hoe veel tijd ik om handen heb nu mijn twee boeken af zijn.

 

Een Reactie op “Henk

  1. Hoi Manon,
    Ja hahaha, ik word altijd heel vrolijk van de naam Peter!
    Als ik een Peter zie, moet ik altijd – net als in het Jiskefetfilmpje – heel hard roepen: Peter, Peter, Peeeeterrrr. Peter vindt dat meestal niet zo leuk. Maar ik word er altijd heel vrolijk van. Tot mijn kinderen mopperen ‘mam hou toch eens op, je ziet toch dat Peter dat niet leuk vindt’.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Geef een reactie

