Boekenbal 2012

‘Sorry dat ik de hele avond aan je borsten zat.’ Dat stond in het mailtje dat ik vanochtend als eerste las. Het was van mijn ex-redactrice die de hele avond blijkbaar aan mijn borsten had gezeten. ‘En sorry dat ik je de rest van de avond niet meer heb gezien,’ schreef ze daarna. ‘Dat was omdat jij steeds aan mijn borsten zat,’ schreef ik terug. ‘Sta je nog leuk op de foto?’ Vroeg een andere redactrice per mail? Ik vertelde haar dat ik de hele avond in gezelschap van Renske de Greef en Anna Drijver was geweest. Die zijn allebei heel lang en heel mooi. Als je goed kijkt zie je op alle foto’s van hen mij staan, klein vrouwtje op de achtergrond. ‘Het boekenbal is een beetje sneu,’ schreef een pr-mevrouw, ‘en alleen maar leuk bij de gratie van dat het niet leuk is als je er niet bent.’ Dat vond ik leuk omschreven, hoewel ik geloof ik de enige schrijfster ben die het echt heel erg geweldig vindt op dat boekenbal. Ik ben dol op dansen en op schrijvers. Volgend jaar wil ik weer.

Geef een reactie

