Billenmeisje

‘Wat kijk je toch?’ vroeg mijn vriend. We liepen op het strand van Scheveningen en ik kon mijn ogen niet af houden van een meisje dat in het water stond, haar blote billen onze kant op gericht. Kogelronde billen en hele lange bruine benen. Ik schatte haar een jaar of zeventien. Ik had niet langer naar haar benen en billen gekeken als ze niet gehuld was in een alles bedekkende boerka. Nou ja, niet alles, want haar billen waren bloot. Ik vroeg mijn vriend te blijven staan, bang als ik was dat het meisje haar boerka zou laten zakken als er een man in de buurt was. Maar ook mijn vriend wilde het billenmeisje wel van dichtbij bekijken. Naast haar stond haar moeder, ook in boerka. Die wapperde heel mooi in de wind en van een afstandje leken ze wel twee vogels. Wanneer de moeder zich voorover boog leken ze samen op een zwart paard, of op zo’n ouderwetse fotograaf met zijn hoofd onder een zwarte kap. Ik had er graag een foto van gemaakt, maar was bang dat alles zou veranderen als ik mijn camera zou pakken. Alsof ik een zeldzame vogel had  gespot, liep ik heel stil op ze af, steeds dichterbij. Ze had echt hele mooie benen, en ook erg mooie billen. Ze deed een plasje in het water, liep heel rustig het strand op en deed eerst een onderbroek aan en toen een zwarte legging. Ze glimlachten toen ik langsliep. Althans dat denk ik, want hun gezichten waren bedekt. Benen en billen ook trouwens. Heel rustig liepen ze langs de vloedlijn weg, steeds verder weg van mij. Ik bleef maar achterom kijken, waarom weet ik ook niet. ‘Wat kijk je nou?’ vroeg mijn vriend. De vrouwen waren twee hele kleine zwarte stipjes geworden.

 

10cc

Een Reactie op “Billenmeisje

  1. Pracht verhaal!
    Zonnige zomergroet

Geef een reactie

