Harp, elf schrijvers en een tuinfeest

Op het tuinfeestfeest werd keiharde harpmuziek gedraaid. De tuin stond vol met schrijvers. Er waren twee schrijvers die precies even lang waren. Dat zie je niet vaak bij schrijvers. Meestal is de een net een paar millimeter langer dan de ander. Schrijver 1 kende ik nog van heel lang geleden. Toen we allebei nog niemand kenden op het jaarlijks tuinfeest van onze uitgever en wat schaapachtig bij de deur stonden, wachtend tot we beroemd werden. Schrijver 2 kende ik ook. Vroeger zwaaiden we naar elkaar vanuit de verte, tegenwoordig zoenen we elkaar drie keer op de wang en slaan elkaar daarna keihard op de rug en vragen of het goed gaat. Met allebei de schrijvers ging het goed. Ze zijn niet alleen allebei even lang, ze waren dit jaar ook allebei genomineerd voor de Libris Literatuur Prijs. Ik maakte een klein buiginkje uit respect. Bij het toilet kwam ik schrijver 3 tegen. We kenden elkaar niet, maar spraken over het nut van heren- en damestoiletten. Volgend jaar zullen we naar elkaar zwaaien omdat we elkaar dan kennen van het toilet. Zo maak je dus vrienden. Schrijver 4 was geen schrijver, maar de hoofdredactrice van mijn lievelingskrant. Ik ken haar gewoon omdat ze leuk is. Schrijver 5 was eigenlijk acteur, schrijver 6 dichter, schrijver 7 directeur van een grote uitgeverij, evenals schrijver 8. Schrijver 9 bracht de hapjes rond, schrijver 10 schonk wijn en schrijver 11 was de man die mij die avond zo lief naar huis bracht en de volgende ochtend aspirine ging halen en een glaasje water.

10cc

Geef een reactie

