Het wonder van bloggen II

Wie mij hoort zeggen dat ik gezonder ga leven, ziet mij daarna elke avond in het café. Wie mij hoort zeggen dat ik meer ga sporten, ziet mij ook elke avond in het café. Wie mij hoort zeggen dat ik minder blogjes ga schrijven omdat ik eigenlijk een nieuw manuscript moet inleveren bij mijn uitgeefster, leest nu elke dag mijn blog. Niets menselijks is mij vreemd staat er op het imaginaire wandtegeltje. En dus blog ik vrolijk door. Mijn uitgeefster zou wel anders willen, maar die is haar stem kwijt, dus die kan er niets van zeggen, ha! Het wonder van bloggen is dat ik nooit weet wie mij leest. Met een paar uitzonderingen. De ex-vrouwen van mijn man lezen, zo weet ik uit hele lieve bron. En een vriend die me toevertrouwde dat hij me las. Mijn moeder, twee collega’s van Psychologie Magazine en mijn beste vriendin. En Ferry Mingelen, want die schreef me dat hij mijn blog had gelezen en erg moest lachen. Ik moet ook altijd om hem lachen. Maar los van deze paar lezers heb ik geen flauw idee. O ja, twee mannen die ik niet ken maar die mij al een paar jaar trouw volgen en Dymph. Tegen mijn andere lezers zeg ik: wat fijn dat u me leest. Hoe vaker u mij leest, hoe kleiner de kans dat mijn nieuwe boek in januari af is. Tot zover.

4 Reacties op “Het wonder van bloggen II

  1. Ik lees je, maar dat mag je altijd weer vergeten!

  2. Hahaha, staat mijn naam daar ineens. Ik voel me betrapt.
    Reken maar dat ik je lees.

  3. Ik lees ook al een aantal jaren mee, maar moet bekennen dat ik weinig reageer. Je boeken, die heb ik dan weer niet gelezen.

  4. op zoek naar nieuwe blogs gestuit op die van jou. ben ook bezig met een (tweede) boek maar gelukkig geen deadline in januari. succes!

Geef een reactie

