Floor

 

floorenmanonJe had een T-shirt voor me gemaakt. Een wit shirt met langs de neklijn kleine gouden letters waar ‘ik haat taart’ op stond. Soms zetten mensen hun leesbril op, bogen zich dan over mij heen en lazen de tekst waar ik nooit uitleg over gaf. En wij? Wij konden daar eindeloos om lachen. Mijn huis staat vol kleine objecten die je ooit voor me maakte. Een uitgeblazen kievitsei, een banketbakker op sterk water, een boek vol dode vliegen. Ik zet ze op een plankje met jouw naam erop. Als ik er heel vaak naar kijk, is het op een dag alsof je er nog steeds bent. Alleen de gouden letters op mijn T-shirt haal ik eraf. Daar schrijf ik met een dikke, zwarte watervaste stift: ik haat onbewaakte spoorwegovergangen in Oostenrijk. Dat is bijna nog moeilijker uit te leggen dan de vorige tekst, maar ik doe het graag. Dag prachtvrouw.

10cc

7 Reacties op “Floor

  1. Klinkt pretty damn afschuwelijk. Liefs en sterkte.

  2. Zorg dat dat t-shirt past over ons vetpak met bikinietje van volgend jaar.
    Hou je halfhaaks.
    Dikke zoen

  3. wat een lief,mooi
    memorial!!

  4. Wat erg. En wat onbegrijpelijk. Sterkte.

  5. Beste Manon, wat herkenbaar. Ik ken Floor van school. Vanaf ons eerste gesprekje in 2010 klikte het. Allebei lang, blond, tekstschrijver/journalist en gek op marktplaatsen. Ik heb zelfs een keer op Floor haar stippenjurken geboden. Kreeg een mailtje terug: ‘Je mag wel even in mijn kast kijken, ik ben thuis’. Ik mis onze grappige Whats appjes, onze mp evaluaties, maar ook de gesprekken die ergens over gingen. De foto die ik samen met mijn zoontje Merlijn heb geprint en op een zwart krijtbord met witte sterretjes heb geplakt, staat in de woonkamer. Het blijft onwerkelijk dat ik sommige dingen voor mezelf houd omdat ik ze niet meer met Floor kan delen.

Geef een reactie

