Bloggen voor bejaarden

Bloggen is een beetje voor bejaarden. Ik zou eigenlijk moeten Instagrammen. Zelfs Twitter is al op zijn retour. Gelukkig ben ik nog wel heel hip en modern vergeleken bij de gemeente Amsterdam. Wie tijd over heeft, moet het volgende doen: splits je huis. Maakt niet uit hoe groot het is, maar hak het in stukken. Laat er tekeningen van maken, verbouw het voor een ton, zet er een nieuw dak op, laat het keuren op asbest, vervang de elektra, laat de buiten- en de binnenkant verven en vraag vergunningen aan voor elke deurklink die je wilt verplaatsen. Tot zo ver is het eenvoudig. Laat daarna een rapport maken van het fundament. Nee, begin daarmee, zodat je daar snel mee klaar bent. Betaal een flink bedrag aan een gerenommeerd bedrijf en laat ze in de archieven duiken, foto’s maken, lintmetingen doen, putten graven en daar een vuistdik rapport van maken. Ga met dat rapport naar de gemeente Amsterdam en dien het rapport in. Zorg dat er minstens drie mensen zijn die het rapport heen en weer schuiven, maar nooit op de juiste manier. Zorg dat persoon A het mailt naar persoon B, die het vervolgens niet leest omdat het rapport per mail is binnen gekomen en niet via de interne post. Zorg dat A en B niet met elkaar spreken. Vraag vervolgens persoon C om het uit te zoeken. Laat C naar B bellen, die vervolgens naar A mailt, wat niet mag, want dat had per gelukstelegram gemoeten. Vraag A om een vervanger in te huren en laten we die D noemen. Stuur het rapport naar D, vraag of die het naar B wil sturen, maar verklap niet dat dat per interne post moet, zodat B het wel leest, maar niet mag reageren. Vraag C waar A is. Laat C daarna B bellen, want wie A belt moet ook B bellen. Wacht daarna een tijdje en laat een nieuw rapport maken. Laat D ziek worden. Laat B van baan verwisselen. En schrijf daar dan een blogje over. Ik geef toe, het komt ouderwets over. Dat ga ik dan nu even twitteren.

2 Reacties op “Bloggen voor bejaarden

  1. klinkt als een ABC-tje.

  2. Is daar een bezuiniging te halen voor de Gemeente Amsterdam?
    Ik twitter niet, ik blog alleen.
    Maar ik loop dan ook aardig richting mijn pensioen ……

    Zonnige groet,

Geef een reactie

