Bel simpel

Ik heb een iphone waar ik van alles mee kan doen, behalve bellen. Daarom besloot ik over te stappen op een Motorola. Alleen vanwege die naam, en omdat je voor de prijs van 1 iphone vier Motorola’s kunt kopen. Met drie klikken had ik het ding besteld. Met nog twee klikken liet ik ‘m op de redactie van Psychologie Magazine bezorgen.

Enters: PostNL

De bezorger van PostNL besloot om mijn telefoon op zondagavond langs te brengen. Dat er op zondagavond nooit iemand aanwezig is op de redactie, maakte niet uit. Ik ontving een bericht dat mijn telefoon was afgeleverd. PostNL had er zelfs bewijs voor: een streepje dat iemand had gezet bij wijze van handtekening. Wie streepje was, was niet duidelijk. En wie de bezorger was ook niet. En wie er op zondagavond op de redactie de deur had opengedaan al helemaal niet.

Bel: simpel

Ik besloot PostNL te bellen. Ik had namelijk geen telefoon ontvangen, maar wel het bericht dat ie was bezorgd. Daar kon PostNl niets aan doen, want getekend was getekend. Op mijn vraag wie er dan had getekend, moesten ze me het antwoord schuldig blijven. Verdere klachten moest ik bij de webwinkel deponeren.

De webwinkel kon ook niet veel doen. Er was immers getekend voor ontvangst. Gelukkig besloten ze om een onderzoek in te stellen. Als eerste grepen ze mijn suggestie aan om de videobeelden van de bewakingscamera’s te bekijken. Zelf stelde ik voor om eerst PostNl te bellen.

Zowel verzender als PostNL beroepen zich op het feit dat er voor ontvangst getekend was. Bewijs voor levering. Ik vroeg een onderzoek in te stellen. de bezorger te eh… bellen bijvoorbeeld. Toen gebeurde er een wonder. Na een week werd de telefoon alsnog bezorgd. Waar die telefoon de hele week geweest was, kon niemand mij vertellen.

En dus diende ik een klacht in bij PostNl. Precies dezelfde telefoon was twee keer bezorgd. Een keer ergens anders en een week later bij mij. Vandaag werd ik gebeld door Sandra Noordhof, medewerkster van de klantenservice van PostNl. Ze had niet helemaal haar dag, want toen ik haar zei dat ik graag wilde weten waar de telefoon dan was geweest, zei ze dat de chauffeur het pakket per ongeluk verkeerd had bezorgd, niet meer wist waar, maar nog wel wist dat hij het daar een week later (ongeopend) alsnog kon ophalen. Toen ik doorvroeg en opperde dat de chauffeur mijn telefoon misschien wel gewoon bij zijn neef had laten bezorgen, begon Sandra te schreeuwen. Dat ik zo slecht over haar chauffeurs dacht. Ze bleef maar schreeuwen en elke keer als ik voorzichtig wilde zeggen dat ik degene was die de klacht had ingediend, riep ze: val me niet in de rede! Uiteindelijk heb ik maar neergelegd en gezegd dat ik blij ben dat ik haar niet ben. Als ik mocht kiezen zat ik liever op een zaterdagmiddag thuis met een kopje thee in de zon, spelende kinderen om me heen, dan dat ik Sandra was.

 

Een Reactie op “Bel simpel

  1. Ik heb zo’n domme foon, maar toch mail ik liever.

    Een woedende twitter in de lucht sturen blijkt goed te helpen.

    Meelevende groet,

Geef een reactie

